Tuesday, October 20, 2009

Indon Yang Bodoh...

__
__

Ntah Laa bukan berniat ingin membusuk2 kan indon.tapi kalau ini yang mereka balas selepas segala bantuan yang kita berikan tanpa sebarang penghargaan ataupn ucapan terima kasih...
lebih baik xpayah tolong.aku pun xtao mungkin ini kerja2 orang yang kurang daya pemikiran atau terbatas pemikirannya..ntah...sakit hati bila tengok gambar2 ni..

Apa yang diorang ada??cuma salahkan malaysia...hahaha.inikah melayu????
sedar larh wahai indon2 sekalian anda semua da larh datang membangsat kt negara aku ni...
korang wat perangai macam mencuri merompak.merogol membunuh...ape jenis manusia korang ni??sekurang-kurangnya bersyukur laaa..jaga tatat tertib anda...

Moh laa kite banned lagu2 indon ape2 produk pun dari negara diorang...
bkn selalu nk ajak wat jahat nehh..tp sebagai pengajaran...sampai menghina negara aku sapa suruh...pernah ka rakyat malaysia wat macam ni???

walaupun tindakan segelintir rakyat indonesia..tp kerajaan die xde cara ke nk banteras semua ini????
hahaha...
korang tgk gambar2 ni semua...korang nilai adakah kita perlu hargai orang2 yang xpnh bersyukur nehh..
adesss...lemas...da laa indon stop it.....









Gambar ni xmencabar kedaulatan negara kita ke???



10 comments:

  1. Bkn ingin menghina malaysia saya mewakili bangsa
    Indonesia ingin menyampaikan jangan salahkan indonesia yang menghina kalian tapi salahkan media dan berita palsu bukan salah indonesia jika kita menghina kalian karena itu sangat wajar jika kalian dihina kalian balas menghina begitu juga sebaliknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. sape indon aku jumpa lpas ni siap laa... aku belasah sampai lunyai...

      Delete
  2. Indon ooh indon

    ReplyDelete
  3. Indon ooh indon

    ReplyDelete
  4. Veruckt.USA vs Rusia,England vs France,Indonesia vs Malaysia,India vs Pakistan(???????????)

    ReplyDelete
  5. Indon tu dgki jer bdh tol dgn bdh skli die bdh

    ReplyDelete
  6. Nama je negara majoriti banyak penganut Islam..tapi perangai mcm setan gondol.. typically indon..conservative country.. sedar diri ko tu wahai negara miskin

    ReplyDelete
  7. Indon sememangnya bodoh, rakyat miskin tapi perangai macam haram... Malaysia jer yang tergamak bagi bantuan pada indon time indon bermasalah... Walaupun aku keturunan melayu asal usul juga melayu dari indon, aku bersyukur keturunan aku pindah ke semenanjung dari duduk kat negara gempa bumi gunung berapi kat sana... Aku xkan skali mengaku indon sedara aku... kalau aku jumpa indon termasuk tki yg berkerja di malaysia aku berjanji dgn diri aku, aku akan belasah mereka sampai lunyai... dah hina malaysia, dtg kerja kat sini mmg cari nahas laa nk kena pukul...

    ReplyDelete
  8. Macam ni sajalah konsepnya. Mudah sahaja, biarlah mereka buat apa yang mereka nak asalkan kita tidak macam mereka. Kita ni rakyat Malaysia yang berpengetahuan tinggi dan lagi bijaksana serta taulan, kita tahu yang kita pernah bantu mereka, apakan mereka yang melakukan hal ini bukanlah perbuatan orang yang menghargai sebalikan ornag rakyat indonesia yang tidak ada ilmu dan ajaran agama. Jikalaulah kita turut ikut apa yang mereka lakukan, sudah tentulah negara kita yang akan lebih buruk dimata negara lain. Kesimpulannya, kita tak payah nak kisah hal yang bodoh macam tu tak payah nak post di media sosial atau internet. Semua itu hanya nak membuktikan apa identiti negara Malaysia. Cuba ingatkan Malaysia negara yang masyarakatnya penyabar dan berhati mulia.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails