Monday, August 24, 2009

Zarisya Nur Jannah..

_
_
http://prayudi.files.wordpress.com/2008/06/kasih-sayang-ibu.jpg

__

"Papa!!!!!Sya tak nak pergi…Sya tak nak balik kampung..Sya tak nak tinggal dengan atok..Sya tak nak sekolah kat

Malaysia.Sya tak nak!!!!!!!!!!" Zarisya Nur Jannah merenung papanya dengan wajah memerah. Air jernih deras mengalir

di pipi gebunya. Pandangannya kabur dengan air mata. Papa kejam!!!! Sanggup papa nak hantar aku balik Malaysia. Dia

memang tak sayangkan aku.!!!! Zarisya rasa bagai nak pitam. Hatinya memberontak. Jiwanya disagat duri. Oh no!!!

Kalau aku kena balik Malaysia, macam mana dengan team sorak aku. Aku terpaksa lepaskan title ketua sorak yang aku

pegang selama ni. Tinggal lagi dua tahun je lagi aku nak tamat sekolah tinggi. Aku nak habiskan saat-saat terakhir

bergelar pelajar sekolah tinggi dengan kawan-kawan aku. Michele, Elly, Shawn, Paul, Adzrian.



"Mama.cuti musim panas tinggal lagi dua minggu je. Lepas tu Sya akan masuk gred 4. Lagi dua tahun je Sya nak

sekolah. Lepas habis sekolah tinggi Sya balik Malaysia. Promise." Zarisya Nur Jannah menagih pula simpati mamanya.

Puan Syazira hanya tersenyum. Faham benar dengan perangai puteri tunggalnya ini. Keras hati dan kepala batu. Sama

dengan papanya.No excuse Zarisya Nur Jannah..Just pack your stuff and all what-so-ever thing you want bring back to

Malaysia. Tomorrow early morning, our flight to Malaysia at 6.30 a.m." Tegas nada Encik Zarihin Shawn sebelum

berlalu ke kamarnya. Termanggu Zarisya Nur Jannah di ruang tamu. Matanya sayu memandang mamanya yang hanya

menjungkitkan bahu lalu turut berlalu membontoti suaminya.

>>Read More

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails